Hitte in Ayutthuya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Lisa, Daniek en Reno - WaarBenJij.nu Hitte in Ayutthuya - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Lisa, Daniek en Reno - WaarBenJij.nu

Hitte in Ayutthuya

Door: Lisa

Blijf op de hoogte en volg Lisa, Daniek en Reno

17 Juli 2016 | Thailand, Ayutthaya

Even snel tussen alle indrukken door, een berichtje vanuit Ayutthaya. Gisteren met de trein vanuit Bangkok naar hier gereisd. Na wat ongemakkelijke momenten en starende blikken in de trein kwamen we er achter dat iedereen een eigen plaatst had.. Zittend op onze gereserveerde plekken, 35 graden, geen airco (natuurlijk), volle zon, oftewel zweten zweten zweten. Misschien was het wat draagbaarder geweest als we de nacht ervoor niet uit waren geweest op Khoa San Road, wat langer hadden geslapen of gewoon een paar bukten minder op hadden.. Aangekomen in Ayuttaya werden we met de Tuktuk naar ons Hostel 1301 gebracht. Op een dorm met 12 mensen en airco; dolle pret! We ontmoetten er al nederlanders en Stefan ging met ons mee naar de night market. De 'thai hot pot' viel licht tegen, athans voor mij en daan. Wij kregen "vega", wat letterlijk bestond uit boullion met sla en een hap glas noodles. Met redelijk lege magen doorgelopen naar een cafe. Waar we s'nachts maar liefst weg liepen met 14 (640ml) flessen bier achter onze kiezen.
Vandaag zijn we begonnen met pad thai, wat er wat moeilijk in ging aangezien het nog vroeg was. Er waren maar slechts twee gerechten dus veel keus was er niet. Daarna een ruïne tempel bezocht en in de hitte en felle zon rond gelopen. Eindelijk ons visa en tickets voor vietnam geboekt! Om kwart voor 4 hadden we een twee uur durende boottocht waar we drie tempels bezochten. De bruine rivier met vervallen houten huisjes aan de oevers gaf veel sfeer.
We kunnen nog niet helemaal wennen aan de hitte die je elk moment van de dag overspoelt. We hebben gegeten met een groep nederlands van ons hostel. Jammer dat reen z'n eten een uur later kwam dan dat van ons, maar het smaakte heerlijk. De eerste echte regenbui van dit "regenseizoen" viel uit de hemel en gaf wat verkoeling. Al typend in onze stapelbedden gaan we zo vroeg slapen want de wekker staat om 06:00 voor een busreis naar Sukhothai. Goodnight

Byeeeee, x Lies

• 17 Juli 2016 - 19:46

Anita:

Geweldig wens jullie nog een fijne reis toe

• 17 Juli 2016 - 21:51

Marc Broeders:

Een bijzondere reis met vele nieuwe indrukken.... Fijn weer een bericht van jullie te hebben ontvangen! Veel plezier verder, xxx

• 18 Juli 2016 - 11:11

Gerard:

En dat is het begin pas:)
    je kan een boek schrijevn als je terug bent:)

• 19 Juli 2016 - 19:25

Anne-Mirl:

Wens jullie een hele mooie reis ! Ik kijk uit naar het volgende verslag.