Laatste dagen van een fantastische vakantie - Reisverslag uit Koningshoeven, Nederland van Lisa, Daniek en Reno - WaarBenJij.nu Laatste dagen van een fantastische vakantie - Reisverslag uit Koningshoeven, Nederland van Lisa, Daniek en Reno - WaarBenJij.nu

Laatste dagen van een fantastische vakantie

Blijf op de hoogte en volg Lisa, Daniek en Reno

25 Augustus 2016 | Nederland, Koningshoeven

Waar het vorige verhaal eindigt met de twijfel over de Fullmoon. Kan ik nu vanuit de lucht, ergens vliegend rond india, dat het een leuk feestje was. Na verstandig beraad en wat meer bier en wijn, besloten we toch te gaan. Alleen Phil bleef thuis want die was nog steeds ziek. Het feest van Fullmoon is helemaal aan de andere kant van het eiland en toen we daar aankwamen keken we onze ogen uit. Een stadje vol met engelsen, nederlanders, duitsers ect die alle rust verstoorden. Er werd ronduit 'gezopen' en iedereen zat onder de lichtgevende schmink. Wij wilde natuurlijk niet opvallen, dus lieten ons ook onderhanden nemen door twee ladyboys, die ons prachtig versierden. Het was een grote chaos, een strand waarvan je eigenlijk niet echt meer ziet dat er zand is. Bezaaid met een grote massa mensen. Wij gingen naar een tentje wat helemaal aan het einde op een berg lag en bekeken vanaf daar de krioelende brei. We lagen dubbel van het lachen en daan en ik vermaakte ons prima, liggend op het strand, kijkend naar de zee, de sterren en de mensen. Op eens was het al 5u en omdat het zo verweg was besloten we maar snel te gaan. Rond 6 lagen we dan ook weer in ons huisje en vielen als een blok in slaap.

De volgende ochtend was het opstaan iets langzamer dan normaal, maar toch eindigde weer allemaal bij The World's End voor een heerlijk ontbijtje. Die dag luierden we heel de dag op het strand en in de zee. We dronken wat bij een typische duitse bar, wat eigenlijk een beetje vreemd aanvoelde aangezien je in thailand bent. Daarna gingen we burgers eten bin Soho, nadat iedereen een bord voor z'n neus kreeg geschoven bedachten we ons pas wat voor slecht idee dit was. Vette burgers, uienringen, mayo-salade en friet.. Het smaakte dan ook niemand en we konden er wel om lachen. Aangezien het met de Fullmoon redelijk laat was geworden lagen we er nu allemaal lekker vroeg in.

De volgende ochtend hadden we echter geen ontbijtje bij ons stam-ontbijt-tentje. Nope, wij waren met zn alle erg vroeg opgestaan om te gaan duiken. Ja om ... mocht het avontuur beginnen. Aangezien ik en reno onze PADI hebben gehaald en we met de enthousiaste duikers phil en juul waren, wilde we de kans niet missen om aan de andere kant van de wereld met z'n 5e de onderwater wereld te bezoeken. We deden twee mega mooie duiken, veel indrukwekkender dan in Koh Tao. We zagen heel veel- en grote vissen, mooi koraal en het was weer een hele ervaring! Aangezien we niet handen ontbeten bij The World's End, gingen we er nu maar eens een keer lunchen. Met goed gevulde magen, scooterde we weer naar het strand waar we lekker konden chillen. We keken de zonsondergang op de 360 sunset bar en aten weer bij Rimini. De lekkerste italiaan in Thailand, na mijn weten, met de grappigste kok met het beste accent. We eindigde weer in de Crowbar voor afsluitende biertjes, want de dag erna vertrokken wij alweer naar Krabi. Wat mega leuk om zo met 5 goede vrienden op een eiland te chillen. Echt genoten!

Zo gezegd, zo gedaan. De volgende dag, na het ontbijt bij .. ja, World's End, hadden wij een boot- en busreis voor de boeg. Om ongeveer 5u in de avond arriveerde wij in Krabi. Het hostel waar we in sliepen, Pak-Up, beviel ons super goed. We gingen op ontdekkingstocht door krabi, liepen langs het water en door de nachtmarkt. Reen en Daan waren helaas niet zo lekker, waarschijnlijk hadden zij de griep van Phill overgenomen.. We aten wat in Krabi en de twee zieken doken vroeg hun bed in om te slapen. Ik daarentegen was nog niet moe en dronk nog een paar biertjes. Gelukkig niet alleen, er was iemand ook toevallig in Krabi die ik ken vanuit Tilly dus geen eenzame avond voor mij!

We stonden op met het idee om de slow boat naar Koh Phi Phi of Railay Beach te varen. Aangezien deze hele reis heel soepel verliep, zaten we ook binnen mum van tijd op de slow boat. Een half uurtje later kwamen we aan op Railay Beach. We liepen over het eiland en terwijl daan en ik ons settelde om te bakken in de zon, lag Rijsewijk alweer te slapen in de schaduw. Wat ò wat kan die jongen slapen, elke busrit, strand chilling, lounge barretjes, vliegritten ect ligt ons Reen meteen in diepe slaap. Na een tijdje te hebben gelegen en gezwommen gingen we weer aan de wandel. Op de heen weg zagen we al een bordje met "Do not feed the monkey", maar hadden 'the monkey' echter niet kunnen spotten. Maar o jawel, toen we terug liepen zat het vol met aapjes. Grote apen, baby aapjes, slingerend door de bomen, ons aan te kijken alsof we gek waren. Dit maakte mijn dag helemaal goed. Daarna hadden we lunch aan het water, waar daniek ineens met tranen in der ogen terug komt gerent van de wc. Ze was zich rot geschrokken van niet één, maar twee mega mega grote spinnen. Ik kon er op dat moment wel om lachen, maar ben stiekem heeel erg blij dat ik ze niet gezien heb. Rond 6 waren we terug op Krabi en aten en chillde bij een restaurantje vlak bij ons hostel.

Weer een vroege-opsta-dag, want we vlogen in de ochtend van Krabi naar Bangkok. De reis verliep heel soepel en voor we het wisten stonden we weer in Bewel op Samsem Soi 4, waar we altijd geslapen hebben als we in bangkok waren deze reis. We gingen opzoek naar leuke laatste hebbedingetjes op een markt en kwamen uiteindelijk in China Town terecht. We dronken bier bij een hostel, want waren stiekem best moe, voordat we echt het drukke China Town ingingen. Wat een mega chaos is het daar en om de chaos nog wat extremer te maken pakte we ook nog even een extreme tropische bui mee. Gelukkig zaten we net op tijd bij het eettentje, op aanrader van Juul en Phill, en aten we heerlijk verse gamba's aan de straat op krukjes van plastic. Daarna werd het echt tijd om terug te gaan aangezien, net als China Town, onze backpack's ook een grote chaos waren. Na het ordenen daarvan, sloten we de avond af bij het tentje waar we 6 weken geleden begonnen waren, een straat achter het welbekende Ko San Road. Iets later dan gepland lagen we in onze bedden en zetten we de wekkers iets na 5en. En hier zitten we dan, althans ik en reen dan, want daan die heeft nog 1 dag te gaan in Bangkok. Met een heel vreemd ritme, erg moe zijn, maar ook heel druk tegelijkertijd zit ik in dit vliegtuig dit berichtje te typen. Ik kan reno net zien vanuit mijn stoel, helaas zitten we niet naast elkaar, maar wel in de zelfde rij met 8 mensen er tussen. We zwaaien af en toe even, tussen de films door. De tweede vlucht zitten we wel gezellig naast elkaar. De tijd vliegt voorbij (ha-ha) en voor we t weten landden we op dusseldorf. Met het gevoel alsof het middernacht is komen we in de zon op de grond terug. We're back!

Ik vraag me af wat Daan aan het doen is en vind het jammer dat deze reis al voorbij is. Maar ò wat hebben wij mega gave 6 weken achter de rug. Een reis om nooit meer te vergeten.

Heel veel liefs, van Daan uit Bangkok en van ons vanuit Dusseldorf!

• 25 Augustus 2016 - 07:59

Marian/Gerard:

Goed om te lezen/horen dat jullie het zooooo naar jullie zin hebben gehad.

Maar wij zijn als ouder ook heeeeeel blij dat jullie weer terug zijn :)

Nu de batterij weer is opgeladen, wensen wij jullie veel success met je studie.