Chiang mai en de jungle - Reisverslag uit Ban Pa Kham, Thailand van Lisa, Daniek en Reno - WaarBenJij.nu Chiang mai en de jungle - Reisverslag uit Ban Pa Kham, Thailand van Lisa, Daniek en Reno - WaarBenJij.nu

Chiang mai en de jungle

Blijf op de hoogte en volg Lisa, Daniek en Reno

24 Juli 2016 | Thailand, Ban Pa Kham

Soms beseffen we niet helemaal dat we in Thailand zijn. Er komen zoveel verschillende indrukken op je af; van afschuwelijke geuren tot indrukwekkende uitzichten. Dat laatste overkwam ons onder andere tijdens onze trip door de jungle. Vanaf Chiang Mai reden we in het begin van donderdagochtend de bergen in. Aan de rand van de rijstvelden, die me tegenvielen door mijn verwachtingen gecreëerd door beelden op internet, werd ons een typische Thaise lunch voorgeschoteld; pad Thai. Na de lunch vertrokken we richting 'the elephant care'. De ogen van Lisa werden kinderlijk groot bij alleen de gedachten aan het knuffelen met haar grote vrienden. Aangekomen gaven we ze eten, konden we ze aaien en als kers op de taart gaven we ze een bad in een aangelegde mini waterval. Het is bizar om zo dicht bij zulke grote beesten te staan en ze letterlijk aan te kunnen raken.

We vervolgende onze trip met een drie uur durende wandeltocht door de jungle. Vol goede moed begonnen we in een, naar mijn idee, iets te straf tempo onze hike. Na een uur werd er naast onze goede moed een appèl gedaan op ons doorzettingsvermogen. Het is immers regenseizoen in Thailand en dat hebben we gemerkt. De steile, met rots belegde paadjes werden slipperig en menig deelnemer aan de trip maakte bijna een val richting het ravijn. Ondanks dat, was het bijzonder om door de jungle heen te lopen; de natuur heeft daar nog steeds de overhand en de mens is ondergeschikt.

Na drie uur kwamen we aan op de bestemming waar we gingen slapen; een houten hutje omgeven door groen. We namen een douche in de natuurlijke waterval om de viezigheid van modder van ons af te wassen. We aten, dronken er wat en werden s'nachts wakker gehouden door ontzettend harde tropische regenbuien, die je haast angstig zouden maken. Bovenal genoten we van dat waar ik dit verhaal mee begon; het uitzicht.

De volgende morgen vertrokken we heuvelopwaarts richting een vaart op het water: 'bamboo rafting'. Onderweg werden we vergezeld door een gifgroene slang en een tarantula. Door het riet, bang voor het tegenkomen van vergelijkbare dieren, liepen we verder. Op het water vaarde we langs..
(Ik onderbreek even mijn schrijven door de kronkelige en steile weg, die we afleggen richting Pai; een beetje misselijk word ik ervan).

We vaarden langs de typische uiting van het Thaise toerisme; het rijden op olifanten. Wat wij overigens niet gedaan hebben vanwege de slechte behandeling van het dier zelf. Na de vaart reden we met de auto terug richting Chiang mai, waar we s'avonds nog op stap gingen. Iets te veel drank, iets te veel plezier en een iets te grote kater.

De indrukken, die we opdeden door de jungle tocht werden aangevuld met de goede sfeer van Chiang mai. De mensen zijn vriendelijk, er zijn veel leuke cafeetjes en restaurants te vinden en in ons hostel maakte we snel contact met andere backpackers. Gisteren dronken we wat in een eigenlijk te westers café. We waanden ons even in een hipster tent in Amsterdam of in een strandtent in Scheveningen, maar daar stond tegenover dat dat ons stiekem best beviel en ze wijn schonken.

De steile en kronkelige weg blijft hetzelfde en steeds komen we wat dichter bij Pai. Daar waar er waarschijnlijk nog meer indrukken op ons liggen te wachten.

Groetjes vanaf de weg,

Lisa, Daniek en Reno

• 24 Juli 2016 - 09:16

Geert:

Wat een mooi avontuur! Vreemd te lezen dat Lisa inmiddels op olifanten valt. Dat was toch ooit anders niet?
    Liefs papa

• 24 Juli 2016 - 09:55

Oma En Opa:

Hallo lieverds,
    Wat maken jullie het mee zeg geweldig,super,maar heb net ook naar Juul gemaild let goed op alles en wees voorzichtig,met de slangen en de andere dieren allemaal.en ,zegt de bezorgde oma de drankjes.
    Dikke kus van OMA enOPA

• 24 Juli 2016 - 13:33

Christel Hezemans:

Wat ontzettend leuk om jullie avonturen te volgen. En blij dat ik vooraf niet wist hoe gevaarlijk die tocht was, haha. Kijk uit naar t volgende verslag. Veel liefs voor jullie alle 3 XXX

• 24 Juli 2016 - 13:37

Gerard/Marian:

wat een mooi inspirerend verhaal wederom.
    ik zie mezelf al tussen de vogelspinnen en giftige slangen( not ) :)
    geniet ervan samen.

• 25 Juli 2016 - 07:32

Marionette:

en dan zijn jullie nog maar een week op pad ! Gelukkig liggen alle indrukken vast in dit reisverslag zodat het boek met herinneringen voor later tijdens de reis al in de maak is. En wij genieten zo lekker mee. Heb het fijn samen. liefs Mamionette

• 01 Augustus 2016 - 16:18

Anita:

mooi avontuur zo geniet ervan grtjes uit tilburg